پایان نامه بررسی تاثیر استفاده از بازیهای رایانه ای بر پرخاشگری نوجوانان پایه های چهارم و پنجم
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ۱
مقدمه. ۲
فصل اول:کلیات پژوهش
۱-۱-بیان مسئله. ۵
۲-۱- اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۶
۳-۱-هدف پژوهش…. ۷
۴-۱-سوالات پژوهش…. ۸
۵-۱-فرضیه پژوهش…. ۸
۶-۱- متغیرهای پژوهش…. ۹
۷-۱-تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها و مفاهیم.. ۹
۸-۱-تعریف واژه پرخاشگری.. ۱۰
۹-۱-نظریه فروید در مورد پرخاشگری.. ۱۰
۱۰-۱-نظریه فردیت زدایی،پرخاشگری زیمباردو ۱۱
۱۱-۱-نظریه انسانیت زدایی، پرخاشگری ” فشنباخ “. ۱۱
۱۲-۱-نظریه درون گرایی و برون گرایی آیزنیک ( ۱۹۶۹ ) ۱۲
۱۳-۱-تعریف واژه نوجوانی.. ۱۲
۱۴-۱-مراحل نوجوانی.. ۱۳
۱۵-۱-تغییر و تحولات دوره نوجوانی به سه مرحله تقسیم می شود. ۱۴
۱۵-۱-۱مرحله اول: فاصله گرفتن ( ۱۴ – ۱۲ ) سالگی.. ۱۴
۱۵-۲-۱ مرحله دوم: جدایی تدارکاتی ( ۱۵ – ۱۷ ) ۱۵
۱۵-۳-۱مرحله سوم: ورود مجدد به مناسبات اجتماعی ( ۱۸ – ۲۰ سالگی ) ۱۵
فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه پژوهش
۱-۲-پیشینه و ادبیات تحقیق.. ۱۹
۲-۲-یادگیری ( فراگیری ) رفتارهای تجاوزگرانه. ۳۲
۳-۲-نظریات و تئوریهای مربوط به موضوع. ۳۶
۳-۱-۲- نظریه عدم بازداری.. ۳۶
۳-۲-۲- نظریه توجیه. ۳۶
۳-۳-۲- نظریه پالایش…. ۳۷
۴-۲-اثر بازی های رایانه ای بر کودکان و نوجوانان.. ۳۸
۵-۲-محاسن بازی ها ی رایانه ای.. ۴۰
۶-۲-معایب بازی های رایانه. ۴۲
۷-۲-زیان های بازی های رایانه ای.. ۴۲
۷-۱-۲- آسیب های جسمانی.. ۴۲
۷-۲-۲- آسیب های روانی ـ تربیتی.. ۴۳
۷-۳-۲- تنبل شدن ذهن.. ۴۷
۷-۴-۲- تاثیر منفی در روابط خانوادگی.. ۴۷
۷-۵-۲- افت تحصیلی.. ۴۸
۸-۲-اعتیاد به بازیهای رایانهای.. ۵۰
۹-۲-تاثیرات منفی اعتیاد به بازیهای رایانهای.. ۵۰
۱۰-۲-افت تحصیلی.. ۵۲
۱۱-۲-مشکلات بینایی.. ۵۳
۱۲-۲-مشکلات اسکلتی.. ۵۳
۱۳-۲-مخربترین بازیهای تصویری.. ۵۳
۱۴-۲-تاثیرات مثبت بازیهای رایانهای.. ۵۵
فصل سوم:روش تحقیق
۱-۳-جامعه مورد پژوهش…. ۵۷
۲-۳-نمونه و روش نمونه گیری.. ۵۷
۳-۳-ابزار پژوهش…. ۵۷
۴-۳-روش آماری مربوط به فرضیه. ۵۸
۵-۳-روش تحقیق.. ۵۸
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
۱-۴-مقدمه. ۶۰
۲-۴-بررسی فرضیات پژوهش : ۸۰
۲-۱-۴-فرضیه اول.. ۸۰
۲-۲-۴-فرضیه دوم. ۸۳